Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2012 12:48 - Може би знанието става все по-огромно, а хората се смаляват ...
Автор: dreamerrr Категория: Други   
Прочетен: 741 Коментари: 1 Гласове:
2



— Времената вече са други. Мъжът трябва да бъде специалист, иначе заникъде не е. Навярно затова толкова се радвам, че се записа в колежа.             — Мислел съм по въпроса — рече Арон, — но ми е чудно.             — Няма какво повече да мислиш. Първият ти избор е бил правилен. Я ме виж мене. Знам по малко за хиляда неща, но за нито едно не зная достатъчно, за да си изкарвам хляба в подобни времена. Нормално е човек да иска синът му да преуспее — продължи той. — А може би виждам нещата по-добре от тебе.             — Старият Сам Хамилтън бе разбрал накъде вървим. Казваше, че вече не могат да съществуват всестранни философи. Бремето на познанието е твърде голямо, за да може да го възприеме един-единствен мозък. И предвиждаше, че ще дойде ден, когато отделният човек ще знае само една малка част, но ще я владее добре.             — Да — каза Ли от вратата, — но не го одобряваше. Презираше този ден.             — Наистина ли? — попита Адам.             — Сега, като ме питаш, не съм сигурен. Не зная той ли го презираше, или аз го намразих покрай него.             — Не се вълнувай толкова — рече му Адам. — Вече ми се струва, че щом се захванем да обсъждаме нещо, ти го приемаш като лична обида.             — Може би знанието става все по-огромно, а хората се смаляват — каза Ли. — Може би от това, че са коленичили пред атомите, душите им добиват атомни размерчета. И навярно тесният специалист не е нищо друго освен един страхливец, който се бои да надникне извън своето кафезче. Помислете си само какво загубва тесният специалист — целия свят отвъд неговата ограда!             — Ние говорехме единствено за това да преживяваш.             — Да преживяваш или да трупаш пари — възбудено каза Ли. — Лесно е да се печелят пари, ако става дума за парите, от които имаш нужда. Но с нищожни изключения, хората не искат пари. Те искат разкош, искат да бъдат обичани, да им се възхищават.             — Добре. Но ти лично какво имаш против колежа? За това беше думата.             — Извинявам се — рече Ли, — прав си, изглежда, твърде много се паля. Не, аз нямам нищо против колежа, стига това да е мястото, където човек може да отиде, за да научи в какво съотношение се намира към целия свой свят. Такова място ли е колежът?
Джон Стайнбек       На изток от Рая image



Гласувай:
2



1. rustama - може би да
22.11.2012 12:51
а може би не
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dreamerrr
Категория: Други
Прочетен: 32131
Постинги: 26
Коментари: 23
Гласове: 29
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930